e-namad - pars pal

چگونه سیستم پرداخت آنلاین در سایت خود راه اندازی کنیم؟

چگونه سیستم پرداخت آنلاین در سایت خود راه اندازی کنیم؟

یکی از سؤالاتی که خیلی‌ها از من می‌پرسند، این است که چطور سایتمان را برای پرداخت آنلاین به بانک متصل کنیم؟

بد نیست یک توضیح در مورد این امکان بدهم:

۱مواد لازم!!

اولاً دقت کنید که قبل از درخواست از یک بانک برای اتصال به آن، باید شرایطی داشته باشید؛ از جمله:

نماد الکترونیکی (ENAMAD):

اینماد
اینماد

باید ابتدا برای درخواست نماد اعتماد الکترونیکی یا ENAMAD از سایت enamad.ir اقدام کنید. گرفتن همین نماد الکترونیکی یعنی طی کردن ۳۱ خان!!! برای مشاهده شرایط آن فقط نگاهی به PDF معیارها در این صفحه بیندازید: http://enamad.ir/Request.aspx

البته می‌توانید نماد موقت بگیرید که آن، می‌شود حدوداً ۷ خان!

البته طبق تجربه‌ای که ما در Sharja.ir داشتیم، آنقدر به سایت گیر می‌دهند که اعصاب انسان خرد می‌شود! مثال: نباید ابتدا پول بگیرید و بعداً خدمات بدهید. باید همان لحظه خدمات ارائه شود. آدرس و تلفن محل کار در صفحه اول، جایی که مشخص می‌کنند باشد. فقط به برخی گیرهایی که طی دو ماه دادند و هر بار باید ما رفع می‌کردیم و دوباره درخواست بررسی می‌دادیم دقت کنید:

— فرایند خرید مشاهده نگردید برای خرید کارت شارژچگونه می توان از سایت اقدام کرد
— فرآیندخریدباید به صورت آنلاین باشد یعنی کاربر نباید منتظرایمیل شما بماند وهمان لحظه که سفارش داد باید تاییدیه ی شما رادر پنجره سایت شما ببیند نه درایمیل خودش.
— در شخصیت حقیقی سند ضمیمه شده یا باید بنام خودتان یا بنام پدر و با مادر و یا همسر باشد که در اینصورت صفحه اول و دوم شناسنامه کسی که سند بنام اوست راضمیمه کنید سایت بارگذاری نشد.
— افزایش اعتبار از سایت حذف گردد باید برای خرید های کارت شارژمثلا ۲۰۰۰تومانی در همان وقت ۲۰۰۰ تومان واریز به حساب می شود یا از طریق درگاه پرداخت می گردد و کد دریافت می گردد
— چنانچه شما قسمت همکاری با ما را برای کارهای بازاریابی قرار داده اید باید دارای مجوز باشید وگرنه قسمت همکاری با مارا حذف کنید.
— ادرس فروشگاه باید کاملا مطابق اجاره نامه قید گردد و تصویر ان کامل ارسال گردد تعرفه ها مشخص می باشد ولی وقتی ثبت نام انجام می گیرد باید امکان خرید در سایت مشاهده گردد
— لطفا آرم نماد را در صفحه پروفایل شما و درخواست نمایندگی و تماس با ما قرار دهید

شما را نمی‌دانم اما من حالم از طی کردن این همه مرحله و گیر دادن‌ها به هم می‌خورد!

توجه: به وبلاگ‌ها نماد الکترونیکی داده نمی‌شود.

ثبت در سایت ساماندهی:

باید سایتتان در samandehi.ir ثبت شده باشد.

باید جواز کسب داشته باشید و یا یک شرکت ثبت شده باشید!

آپدیت: برخی مشاغل مانند فروشگاه آنلاین و افراد حقیقی می‌توانند بدون جواز کسب نیز نماد بگیرند. اما اگر می‌خواهید نماد حقوقی بگیرید باید جواز کسب داشته باشید.

بعد از طی کردن چند خان سایت ای.نماد تازه باید به سایت یک بانک مراجعه کنید و درخواست درگاه پرداخت اینترنتی بدهید که هر کدام شرایط خاص خود را دارند (مثلاً شرایط بانک سینا را اینجا ببینید) اما چیزی که در همه بانک‌ها الزامی است، یکی نماد الکترونیکی و یکی «اصل و کپی جواز کسب یا مجوز در خصوص فعالیت در حال انجام» است. حالا تصور کنید مثلاً ما برای فروش تستا باید از کجا جواز کسب و امثالهم بیاوریم!؟؟؟؟؟

(این را داخل پرانتز بگویم: من با یکی از بانک‌ها که تماس گرفتم، گفت شما ENAMAD را بگیرید، ما این جواز کسب را یک کاریش می‌کنیم! که همان ای.نماد هم یک جاهایی به گواهی ثبت شرکت و جواز کسب گیر می‌دهد)

خوب، شرکت ثبت می‌کنم!

ممکن است بگویید خوب من می‌روم یک شرکت ثبت می‌کنم. بله، اگر شما قصد دارید حقیقتاً مانند یک شرکت کارتان را توسعه دهید، راهی جز این ندارید. اما اگر می‌خواهید شرکت ثبت کنید که به شما درگاه پرداخت الکترونیک بدهند، باید بدانید که ثبت شرکت همانا و دردسرهای بعدی همانا. آنقدر مراحل و آنقدر قوانین و مقررات دارد که پشیمان خواهید شد. من چند ماه پیش برای ثبت شرکت به اداره ثبت اسناد مراجعه کردم، شخصی که مسؤول این کار بود گفت: اگر می‌توانید کارهایتان را با کمی زحمت بیشتر، بدون ثبت شرکت انجام دهید، پیشنهاد می‌کنم شرکت ثبت نکنید. چون بحث مالیات و امثالهم خودش مصیبتی است.

می‌توانم از شرکت ثبت شده دیگران استفاده کنم؟

یک راه برای دور زدن این مانع، این است که از شرکت ثبت شده دیگران که خودشان پرداخت الکترونیک ندارند استفاده کنید. برخی از دوستان بوده‌اند که از یک شرکت ثبت شده که آشنایشان بوده یک گواهی گرفته‌اند و از آن طریق اقدام کرده‌اند که البته این هم دردسرهای خاص خودش را دارد. (تجربه من برای زمانی بود که بانک‌ها ENAMAD نمی‌خواستند. الان این ای.نماد اعصاب خردکن است)

۲مراحل اتصال سایت به درگاه بانک:

حالا بعد از اینکه یکی دو ماه درگیر گرفتن ENAMAD و تأییدیه بانک بودید، بانک به شما چند کد و نام کاربری و رمز عبور و غیره می‌دهد. همینطور یک یا دو PDF که راهنمای اتصال درگاه شما به درگاه بانک است نیز به شما ایمیل می‌شود.

e-namad
e-namad

روال کار برای برنامه‌نویسانی که تخصص کافی نداشته باشند، تقریباً غیرممکن است. اما اگر تخصص کافی داشته باشید در عرض چند ساعت می‌توانید سایت را به بانک متصل کنید. تقریباً روال همه بانک‌ها به یک صورت است. البته برخی بانک‌ها انصافاً راحت‌تر و قشنگ‌تر کار کرده‌اند و برخی، آنقدر پیچانده‌اند که خودشان هم متوجه نمی‌شوند باید چه کار کرد.

حتماً شماره تماس برنامه‌نویس و یا مسؤول تراکنش‌های اینترنتی بانک را بگیرید و به طور مستقیم با آن‌ها صحبت کنید. من در مورد این چند بانکی که قصد اتصال به آن‌ها داشتیم، از برخورد و راهنمایی‌های آن‌ها بسیار بسیار راضی بودم و واقعاً لذت بردم.

به هر حال، روال کلی به صورت زیر است: (من در آزمون مهندسی نرم افزار به دانشجویانم این مسأله را داده بودم و خواسته بودم که دیاگرام‌های آن‌را رسم کنند(

–    هر سایتی که درخواست سرویس پرداخت آنلاین را به بانک بدهد، یک نام کاربری و رمز عبور دریافت می‌کند. به محض اینکه مشتری در سایت فروشنده تقاضای پرداخت آنلاین می‌کند، برنامه‌نویس باید از طریق یک متود مبلغ به انضمام نام کاربری و رمز عبور را به بانک بفرستد.
–    نام کاربری و رمز عبور و آی.پی و آدرس سایتی که درخواست داده است، توسط سرور بانک بررسی می‌شود.
–    اگر این اطلاعات درست نباشد، بانک پیغام‌هایی مثل: «نام کاربری یا رمز عبور و یا آی.پی اشتباه است» را نمایش می‌دهد و درخواستی را از این سایت نمی‌پذیرد.
–    اگر این اطلاعات درست بود، یک کد خاص به نام pac (که این کد نهایتاً دو ساعت در سیستم بانک باقی می‌ماند) به سایت فروشنده ارسال می‌شود. برنامه‌نویس باید این کد را دریافت کند و  همراه با شماره فاکتوری که برای خرید مشتری در نظر می‌گیرد در قالب یک فرم و دکمه (به دور از چشم کاربر) به بانک برگرداند.
–    وقتی مشتری همراه با کد pac به درگاه بانک هدایت می‌شود، این کد توسط سرور بانک بررسی می‌شود که معتبر است یا خیر؟ اگر به طور مثال دو ساعت از عمر آن گذشته باشد یا تغییری در آن ایجاد شده باشد، به مشتری پیغام «لطفاً مجدداً سعی نمایید» را نمایش می‌دهد و او را به سایت مبدأ برمی‌گرداند.
–    اگر کد pac صحیح باشد، فرم دریافت اطلاعات کارت شتاب به کاربر نمایش داده می‌شود.
–    اگر کاربر به درستی اطاعات کارت را وارد کند و تراکنش با موفقیت انجام شود، پس از نمایش پیغام مناسب، مشتری همراه با مبلغی که از حسابش کم شده و یک کد پیگیری و شماره فاکتوری که برنامه‌نویس فرستاده بود به سایت فروشنده برمی‌گردد.
–    هنوز فرایند خرید، کامل نشده (چون ممکن است یک هکر این مبلغ و کد پیگیری را به سایت فروشنده بفرستد. برنامه‌نویس باید بعد از دریافت کد پیگیری، آن‌را همراه با مبلغ و نام کاربری و رمز عبور خاص این فروشگاه به صورت مخفی و با فراخوانی متد «وارسی خرید» به بانک بفرستد.
–    بانک بررسی می‌کند که آیا این شماره پیگیری با این مبلغ در پروفایل این فروشگاه ثبت شده است؟
–    اگر مشکلی وجود داشته باشد (مثلاً این کد پیگیری تقلبی باشد) بانک کد ۰۱ را در پاسخ به متود «وارسی خرید» می‌فرستد و برنامه‌نویس به مشتری پیغام «تراکنش با مشکل مواجه شد» را نمایش می‌دهد.
–    اگر همه چیز درست بود، حالا کد ۰۰ نماد پایان موفقیت‌آمیز تراکنش را در جواب به این متود به سایت فروشگاه ارسال می‌کند و برنامه‌نویس موظف است سرویس لازم را به مشتری ارائه کند.

البته دقت کنید که هر بانکی ممکن است تغییراتی در این روال داده باشد اما اکثر اوقات روال کلی به همین صورت است.

برخی نکات:
– اکثر بانک‌ها در همان لحظه که تراکنش انجام می‌شود، مبلغ را به حساب صاحب سایت واریز می‌کنند اما برخی بانک‌ها هم هستند که یک متود تسویه دارند که شما مثلاً می‌توانید در انتهای هر روز فراخوانی کنید و مبلغ گرفته شده از مشتریان، تا آن لحظه به حساب صاحب سایت واریز می‌شود و یا می‌توانید بعد از هر دریافت مبلغ از مشتری آن‌را فراخونی کنید تا همان لحظه به حسابتان بیاید.
– تا جایی که می‌دانم کارمزدی در این سرویس دریافت نمی‌شود.

۳من امکان دریافت نماد اعتماد الکترونیکی و درگاه مستقیم بانک ندارم، به هیچ وجه نمی‌توانم پرداخت الکترونیکی داشته باشم؟

اگر شما هم مثل ما حوصله افتادن دنبال این قوانین دست و پا گیر را ندارید، می‌توانید از درگاه‌های واسط استفاده کنید. سایت‌هایی هستند که به شما اجازه می‌دهند که شما مشتریانتان را به سایت آن‌ها بفرستید، آن‌ها مشتری را به بانک مورد نظرشان هدایت می‌کنند و مبلغ را از طرف شما دریافت می‌کنند و نهایتاً مشتری را به سایت شما ارجاع می‌دهند.

مزایای این روش:

– نیازی به طی کردن آن همه مرحله نیست. همین الان درخواست بدهید و مشخصات بانکی و تصویر کارت ملی و چند مشخصه ساده را به آن‌ها بدهید، در عرض چند ساعت درگاه پرداخت شما آماده است!
– حتماً لازم نیست وب‌سایت داشته باشید. وبلاگ‌ها هم می‌توانند از این روش استفاده کنند.
– نیازی به تخصص فنی نیست. در ساده‌ترین حالت، آن‌ها به شما یک دکمه می‌دهند که کافی‌ست کد آن دکمه را در مطلبتان قرار دهید. مشتری با کلیک روی آن به درگاه آن‌ها و سپس به بانک منتقل می‌شود و نهایتاً از طریق ایمیل یا SMS به شما اطلاع داده می‌شود که یک مشتری به حساب شما پول واریز کرده.
– اکثر آن‌ها امکانات بسیار جالبی تعبیه کرده‌اند (مثلاً خیلی‌هاشان برای همه نوع سیستم فروشگاهی ماژول رایگان عرضه می‌کنند که به راحتی به درگاه آن‌ها متصل شوید)

معایب این روش:

– درصد نسبتاً زیادی کارمزد از شما می‌گیرند. از ۱٫۵ درصد تا ۲٫۵ درصد. (ممکن است بگویید این که درصد زیادی نیست، اما وقتی تراکنش‌هایتان زیاد شود، متوجه می‌شوید که کم هم نیست! مثلاً وقتی از ۳۰۰ هزار تومان با احتساب ۲.۵ درصد سود، ۷۵۰۰ تومان به آن‌ها می‌پردازید، آتش می‌گیرید!!! 🙂
– تسویه حساب از یک تا چهار روز. پول در این روش سریعاً به حساب شما نمی‌آید. بلکه باید درخواست واریز بدهید و در برخی سایت‌ها تا ۴ روز کاری صبر کنید تا پول به حسابتان واریز شود.
– مشتری باید یک مرحله بیشتر طی کند. یعنی باید ابتدا وارد سایت آن‌ها شود و سپس وارد درگاه بانک… و همین ممکن است برای برخی مشتریان که ناشی‌تر هستند شبهه ایجاد کند و از خرید منصرف شوند.

بررسی برخی سایت‌ها در این زمینه:

۱زرین‌پال (ZarinPal):

این سایت شاید به دلیل اینکه اولین سایت در این زمینه بود، شهرت خوبی دارد. ما چند ماهی با آن‌ها کار کردیم و از سرویسشان کاملاً راضی بودیم. پشتیبانی خوبی دارند، از لحاظ بصری هم سایت خوب و جذابی طراحی کرده‌اند. اما چیزی که باعث شد همین دیشب ما قیداین سایت را بزنیم و با سایت دیگری همکاری کنیم، درصد سود بالا(۲.۵ درصد برای تراکنش‌های زیر ۴۰۰ هزار تومان و ۱.۹ درصد برای بالای ۴۰۰ هزار تومان) و همینطور واریز در ۳ تا ۴ روز کاری بود که این به نظر من باعث شکست این سایت نسبت به سایت بعدی خواهد شد.

۲– PayLine.ir:

این سایت توانسته با رفع معایب زرین‌پال، مشتری‌های ناراضی از آن سرویس را جذب خود کند. (در مورد مقایسه این سرویس با سرویس‌های مشابه اینجا را ببینید) از جمله مزایای این سایت: سود ۱.۵ درصدی و مبلغ ثابت ۳۰۰۰ تومان برای تراکنش‌های بالا که انصافاً منطقی‌تر است. البته ما فعلاً به تازگی با آن‌ها همکاری می‌کنیم. هنوز بحث پشتیبانی و مباحث اداری آن‌ها را تست نکرده‌ایم. طی روزهای آینده در این زمینه بهتر می‌توانیم اظهار نظر کنیم.

آپدیت:
در تست‌های اولیه، پرداخت به موقع صورت می‌گیرد و عملکرد نسبتاً خوبی دارند.
فقط عیب کوچک این سرویس: در هر ۲۴ ساعت، فقط یک بار می‌توانید درخواست برداشت پول بدهید که البته قابل چشم‌پوشی است.

۳– ParsPal.com

e-namad - pars pal
e-namad – pars pal

حقیقتش را بخواهید، من همین الان در جستجوهای سیستم‌های مشابه، این سایت را یافتم!! عجب سایت جالبی است! کاملاً خودش را شبیه PayPal.com (که راه انداز این ایده در دنیا بود) طراحی کرده. از پروتکل https هم برای امنیت بیشتر استفاده می‌کند. همین الان ثبت نام کردم، خیلی سریع همه چیز اتفاق افتاد. حتی تأیید حساب بانکی من در کمتر از ۵ دقیقه انجام شد و الان تماس گرفتم که درصد کارمزد را بدانم، خیلی سریع و عالی پاسخگو بودند. البته این یک ضعف است که در هیچ کجا از سایتشان ثبت نکرده‌اند که درصد کارمزد چقدر است!! اما من الان پرسیدم، پس به شما می‌گویم: ۱ درصد کارمزد!! عالی است!
احتمالاً همین روزها (بعد از تست سایت PayLine) برای اتصال سایت به آن درگاه اقدام می‌کنم و نتیجه را بعداً در این مطلب خواهم نوشت…
ناگفته نماد که در این سایت، طی سه ماه اول، مبالغ دریافتی از مشتری‌ها، بعد از سه روز قابل درخواست است. اگر بعد از سه ماه به شما اعتماد کردند، طی یک روز به حساب شما واریز می‌کنند.
)چه افسوسی خوردم که زودتر با این سایت آشنا نشدم!! می‌دانید چقدر سود طی یک ماه اخیر به زرین‌پال داده‌ایم!؟(

 

اگر دوستان دیگر، تجربه‌ای در این زمینه دارند، لطفاً در بخش نظرات با بقیه به اشتراک بگذارند.

موفق باشید؛
Mahdi ameri fard

در این آموزش به شما نحوه اتصال سایت به درگاه های بانکی مانند ملت، پارسیان، ملی، پاسارگاد و … به صورت مستقیم و غیر مستقیم آموزش داده خواهد شد.

درگاه بانکی
درگاه بانکی

درگاه پرداخت اینترنتی چیست؟

درگاه های پرداخت اینترنتی به مانند دستگاه های POS فروشگاه ها می باشد با این تفاوت که اولا شما بدون نیاز به تجهیزات فیزیکی و یا خط تلفن به درگاه متصل می شوید دوماً مشتریان شما از طریق درگاه پرداختی اینترنتی شما از تمام نقاط جهان می توانند با کارت های عضو شتاب اقدام په خرید از وب سایت شما نمایند.

 

 انواع درگاه های پرداخت اینترنتی

درگاه هاه پرداخت اینترنتی در حالت کلی به دو نوع مستقیم و غیر مستقیم تقسیم می شوند.

درگاه های پرداخت مستقیم معمولا رویه اخذ سخت تر و مراحل بیشتری را طی می نمایند و مناسب شرکت های بزرگ می باشد.

برای اخذ درگاه های پرداخت غیر مستقیم با مراجعه به وب سایت درگاه های واسطه می توانید اقدام به اخذ درگاه نمائید. مراحل اخذ درگاه های پرداخت واسطه (غیرمستقیم) آسان تر از درگاه های پرداخت مستقیم می باشد ولی معایبی نیز دارند که در ادامه توضیح داده شده است. از معتبرترین درگاه های پرداخت واسطه می توان از زرین پال و پی لاین نام برد.

 

معایب درگاه های پرداخت اینترنتی غیر مستقمی بانکی:

  1. وجه پرداختی پس از پرداخت مشتری مستقیماً به حساب شما واریز نمیگردد و معمولا با تاخیر ۳ روزه به حساب شما واریز می گردد.
  2. درگاه های پرداخت واسطه معمولا دارای کارمزد می باشند.
  3. مشتریان در صفحه پرداخت بانکی به جای نام کسب و کار شما، نام وب سایت واسطه را مشاهده می کنند.
  4. و …

با این وجود در صورتی که شما یک کسب و کار نوپا هستید می توانید از معایب ذکر شده چشم پوشی کرده و به سادگی وب سایت خود را مجهز به درگاه پرداخت اینترنتی نمائید

 

نحوه اخذ درگاه های پرداخت اینترنتی چگونه است؟

برای اخذ درگاه های پرداخت اینترنتی در گذشته نیازی به اخذ نماد اعتماد الکترونیکی نبود و شما مستقیماً با ارسال مدارکی از قبیل شناسنامه و نام سایت و آدرس IP سایت می توانستید به آسانی اقدام به اخذ درگاه از بانک های ارائه دهنده اقدام نمائید ، ولی با افزایش تعداد جرایم اینترنتی و نیاز به تائید هویت پذیرندگان درگاه ها و به وجود آمدن سیستمی یکپارچه وجود چنین سیستم کنترلی بیشتر احساس می شد.

اکنون برای اخذ درگاه های اینترنتی قبل از هر چیز شما باید برای کسب و کار خود از طریق وب سایت نماد اعتماد الکترونیک اقدام به اخذ نماد اعتماد نمائید.

پس از اخذ نماد اعتماد الکترونیک می توانید با مراجعه به وب سایت شاپرک با شرکت ها و نوع خدمات ارائه شده توسط آنها آشنا شده و با مراجعه به سایت و یا تماس با شماره تلفن شرکت هایی که دارای خدمات پرداخت اینترنتی می باشند از آنها تقاضای درگاه اینترنتی نمائید.

 

وظیفه وب سایت شاپرک چیست ؟

شاپرک با فراهم کردن نظامی کامل و جامع، نظارت دقیق و همه جانبه بر عملیات پرداخت و عملکرد شرکت های تابعه خواهد داشت:

  1. کنترل و نظارت در شبکه پرداخت کشور
  2. ایجاد ساز و کار یکسان برای فعالیت شرکت ها
  3. استاندارد سازی خدمات قابل عرضه
  4. هدایت به سمت استفاده بهینه از منابع

 

در گذشته بانک ها مستقیماً خود اقدام به ارائه درگاه می کردند و این خود نوعی آشفتگی به وجود می آورد زیر بانک های مختلف با شرایط مختلف اقدام به ارائه درگاه می نمودند . نظارت و پیگیری پرداخت ها اغلب مشکل بود ولی با به وجود آمدن سیستم شاپرک این مشکل برطرف گردید.

پرداخت اینترنتی چیست؟

در دنیای امروز، همه جا سخن از تجارت الکترونیک است. شمار فروشگاه‌های اینترنتی روز به روز بیشتر، اینترنت در دسترس‌تر و شوق خرید اینترنتی میان مردم هم بیشتر می‌شود. در این میان نقش پرداخت اینترنتی هم پررنگ است. چرا که فروشندگان و هم خریداران برای دردسر کمتر، گرایش بیشتری به این گونه پرداخت دارند.

برای پرداخت آنلاین باید بستری فراهم شود که جابه‌جایی پول در شبکه‌ی بانکی به سادگی انجام گیرد. درگاه پرداخت اینترنتی همین کار را می‌کند. تنها با کارت بانکی و درگاه پرداخت اینترنتی، به سادگی می‌توان پول پرداخت کرد.

چرا پرداخت اینترنتی؟

آسان‌تر

به سادگی و تنها با شماره‌ی کارت، رمز دوم، تاریخ انقضا و CVV2 پول پرداخت کنید!

آسوده‌تر

با این روش دیگر نیاز نیست نگران جابه‌جایی پول و گم‌شدن آن باشید. پول شما یک‌راست به حساب بانکی شما می‌رود.

پاک‌تر

پرداخت اینترنتی سفر‌های شهری را کاهش می‌دهد و این یعنی سوزاندن بنزین کمتر، استهلاک کمتر و زمین پاک‌تر!

چرا درگاه ما؟

زود‌تر

مدارک را کامل کنید؛ یک روز بعد درگاه‌تان راه افتاده است!

پاسخ‌گو‌تر

با ما تماس بگیرید. ما زودتر از آنچه فکر می‌کنید پاسخ خواهیم داد!

آزاد‌تر

با هر حسابی، در هر بانکی، درگاه ما را داشته باشید!

درگاه ما چگونه‌ کار می‌کند؟

سرویس تک پرداختی

در این نوع سرویس درگاه اینترنتی پذیرنده به یک حساب متصل خواهد بود و پس از خرید بر روی درگاه اینترنتی، بر مبنای الگوی بانک مرکزی و شرکت شاپرک (یک بار در پایان هر روز) وجه به حساب پذیرنده واریز خواهد شد و زمان بروز هرگونه اختلال، اگر پول از حساب خریدار کم شود ولی کالا یا خدمات خود را از فروشنده دریافت نکند، پول بین بازه زمانی ۳۰ دقیقه تا ۳ ساعت به حساب خریدار برگشت می‌خورد.

سرویس چند پرداختی

در این سرویس پذیرنده می‌تواند مبالغ تسویه تراکنش‌های خرید را با وب سرویس به چندین شماره حساب بانک پاسارگاد (به صورت قسمتی از کل مبلغ هر تراکنش) واریز نماید.

چگونه ۳ ساعته درگاه بگیرم؟

درخواست خود را ثبت کنید

در آدرس my.pep.co.ir ثبت نام نمایید و مراحل ثبت نام و درخواست درگاه را در همین پنل پیگیری نمایید.

نکته!

  1. تا یک هفته فرصت دارید فرم قرارداد امضا شده را از طریق پیک یا پست به آدرس پستی شرکت ارسال نمایید در غیر اینصورت درگاه شما غیر فعال خواهد گردید.
  2. در صورت نیاز به تولید کلید عمومی و خصوصی جدید، نرم افزار تولید کلید را دانلود نمایید سپس بدون اعمال تغییراتی در تنظیمات بر روی دکمه generate new key کلیک نمایید کدهای تولید شده در قسمت public و private را در فایل های notepad جداگانه ذخیره نمایید و public key را در قسمت درخواست پشتیبانی در پنلpep.co.ir ارسال نمایید(در خصوص پذیرندگانی که عضو پنل my.pep.co.ir نیستند به آدرس ایمیل ec@pep.co.ir ارسال شود) و private را در ماژول اتصال به درگاه اینترنتی خود استفاده نمایید.
  3. مدارک بررسی می‌شود و پاسخ، برگردانده می‌شود. اگر مدارک کامل باشد، درگاه شما فعال باقی می‌ماند.
  4. دقت کنید کد ملی باید با نام و نام خانوادگی مطابقت داشته باشد.
  5. دقت کنید کد پستی باید با آدرس نوشته شده تطبیق داشته باشد.
  6. دقت کنید شماره تلفن همراه خود را دقیق وارد نمایید.
  7. دقت کنید شماره تلفن ثابت خود را با ذکر پیش شماره ذکر نمایید.
  8. در خصوص اشخاص حقیقی، حتما باید شماره حساب تسویه درگاه به نام صاحب امتیاز نماد اعتماد الکترونیکی باشد.
  9. در مواردی که صاحب امتیاز نماد اعتماد الکترونیکی شخص حقوقی باشد شماره حساب تسویه درگاه میتواند به نام یکی از اعضای شرکت که نامش در روزنامه رسمی شرکت ذکر شده است، باشد.

چه مدارکی نیاز است؟

اشخاص حقوقی

  1. تصویر مدارک شناسایی، شناسنامه و کارت ملی صاحب یا صاحبین امضا (مطابق با بند امضای اوراق بهادار در اساسنامه و روزنامه رسمی).
  2. تصویر آگهی تأسیس و آگهی آخرین تغییرات شرکت در روزنامه رسمی ثبت شرکت‌ها.
  3. تصویر اساسنامه‌ی شرکت.
  4. دارا بودن حساب در یکی بانک‌ ها.
    ارسال تصویر برگ نخست دفترچه حساب یا کپی از برگی که شماره‌ی حساب پذیرنده در آن ذکر شده باشد.
  5. فرم قرارداد تکملی شده، ممهور و مضموم (مطابق با بند امضای اوراق بهادار در اساسنامه و روزنامه رسمی).
  6. دارا بودن مجوز‌های لازم در خصوص فعالیت و نماد اعتماد الکترونیکی.

اشخاص حقیقی

  1. دارا بودن نماد اعتماد الکترونیکی.
  2. تصویر شناسنامه و کارت ملی به نام متقاضی و صاحب نماد الکترونیکی.
  3. دارا بودن حساب در یکی از شعب بانک‌ پاسارگاد.
    ارسال تصویر برگ نخست دفترچه حساب یا کپی از برگی که شماره‌ی حساب پذیرنده در آن ذکر شده باشد.
  4. تکمیل فرم قرارداد و فرم مشخصات تفصیلی پذیرندگان اینترنتی.
  5. تصویر سند مالکیت و یا اجاره نامه مدت‌دار به نام متقاضی و صاحب نماد الکترونیکی.

لینک‌های مورد نیاز

مستندات

مستندات فنی اتصال به درگاه مستندات فنی درگاه تقسیم وجوه مستندات پنل پذیرندگان

نمونه کد‌ها

نمونه کد C#.Net نمونه کد PHP

تصاویر

لوگوی شرکت

تست درگاه اینترنتی

سامانه تست درگاه اینترنتی

پرسش‌های پرشمار

  • روش دریافت درگاه اینترنتی چیست؟
    پر کردن فرم my.pep.co.ir.
  • آیا دریافت درگاه بانک پاسارگاد هزینه دارد؟
    خیر.
  • میزان مبلغ کارمزد چه‌قدر است؟
    هم اکنون کارمزدی دریافت نمی‌شود ولی در آینده برابر قانون شرکت شاپرک برخورد می‌شود.
  • دریافت درگاه اینترنتی چه‌قدر طول می‌کشد؟
    ۳ ساعت .
  • «نماد اعتماد الکترونیکی» چیست؟
    مجوز فروشگاه اینترنتی که توسط وزارت صنعت و معدن صادر می گردد. برای دریافت باید به وب‌سایت نماد اعتماد الکترونیکی مراجعه کنید.
  • آیا «نماد اعتماد الکترونیکی» برای دریافت درگاه اینترنتی الزامی است؟
    بله، «نماد اعتماد الکترونیکی» برای تمامی متقاضیان درگاه اینترنتی شرکت پرداخت الکترونیک پاسارگاد الزامی می باشد، جهت دریافت اطلاعات بیشتر به وب‌سایت نماد اعتماد الکترونیکی مراجعه کنید.
  • مدارک لازم برای دریافت درگاه اینترنتی چیست؟
    قسمت مدارک لازم را بخوانید.
  • روش فرستادن مدارک چیست؟
    از طریق پیک یا پست.
  • شیوه‌ی تسویه حساب چگونه است؟
    برابر قانون شرکت شاپرک، در چرخه‌ی یک بار در روز و در پایان هر روز مجموع تراکنش‌ها به حساب پذیرنده واریز می گردد.
  • آیا امکان دیدن ریز تراکنش‌ها هست؟
    بله، پنلی در اختیار پذیرنده قرار می‌گیرد که دیدن آنی ریز تراکنش‌ها، هم از راه وب سرویس و هم لاگین کردن شدنی است.

 

Posted by amerifard

موسس و مدیر آموزشگاه آزاد «فناوری اطلاعات»، «صنایع چاپ» و «تکنولوژی فرهنگی» و «فناوری نرم و فرهنگی»

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *